Smått och gott!

Söndag eftermiddag och jag har hunnit med både att plugga ca 3 h samt träna en timme. Är verkligen helt slut i kroppen nu efter passet jag körde förut med pilatesbollen. Tränar i grupp och vi använder oss av bollen i vissa övningar, går upp och ned för en bänk samt gör lite andra övningar. Har ni inte testat ett sånt pass tycker jag absolut att ni ska göra det. Att ta hjälp av pilatesbollen känns mer och det känns som om att man gör lättare rätt på övningar. Så jag kan varmt rekommendera detta! Igår var det fullt ös hela dagen. Startade dagen med ett träningspass på gymmet med en kompis och sen bar det av mot min mormor och morfar för lite middag. Var sedan helt slut på kvällen efter en dag med träning, övningskörning och middag med släkten så jag och pojkvännen tog det rätt lugnt. Lagade lite smått och gott som vi var sugna på samt kolla på en film. Detta åt vi: Halstrade pilgrimsmusslor, färska räkor, gratinerad paprika, stekt sparris, aioli, lufttorkad skinka samt lite mozzarella. De gratinerade paprikorna är så fantastiskt goda, ett tips till er som äter GI eller LCHF!

Fyllda gratinerade spetspaprikor 

Två röda snackpaprikor

100 g philadelphiaost

100 g getost (chévre utan vitmögel)

1 st äggula

svartpeppar

Dela paprikorna på mitten längs långsidan. Blanda ihop philadelphian, getosten och äggulan. Tillsätt lite svartpeppar och fyll sedan paprikorna med ostkrämen. Gratinera i ugnen på 250° i ca 10 min. Smaklig måltid!

smått-och-gott

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s