Nyttig lunch

En dag kvar tills skolan börjar och jag njuter så mycket som bara går. Startade därför med en god frukost och tog mig sedan till en vän jag inte träffat på två veckor, vi passade på att ta en promenix och sedan bar det hem för lite styrketräning. Till lunch blev det därför en nyttig och lätt köttfärsrätt. Väldigt lätt att göra och går på ett kik! Väldigt passande för dig som går på GI eller LCHF.

Köttfärsmix 3 pers

1/2 litet kolhuvud

5 morötter

1 gul lök

kinesisk soya

500 g köttfärs

Thai chili sauce

paprikapulver

salt, peppar

1 msk smör

1. Skiva morötterna tunt och strimla kålen. Skiva även löken i trimlor.

2. Stek köttfärsen med grönsakerna och krydda med salt, peppar och paprikapulver men ta inte för mycket salt då soyan är väldigt salt i sig.

3. Då allt fått färg och morötterna börjar bli mjuka hällar du på soya och chilisåsen i den mängd du anser smakar bäst. Servera gärna en klick cremé fraisch till!

Inte världens bästa bild men en uppfattning om hur det ska se ut, och jag kan lova att det är mycket godare än det ser ut!

kötfärrss

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s